سرعت در بلند شدن مو


سرعت در بلند شدن مو



كسي راهي براي اينكه مو زودتر بلند شه داره؟



مولتي ويتامين

1:

اسـتـفاده از داروهــــایی مانند مینوکسیدیل (XANDROX/RETIN-A/(MINOXIDIL کـه رشد مو را تسریع و تحریک می کـنـند ، و .


مهم : تب با تشنج
.


درجه حرارت بدن
.
مورد بالافقط جهت آگاهي هست نه هستفاده بدون مجوز پزشك ، مورد هاي ديگه هم هست ولي ببخشيد بخاطر مسائل جانبي نمي تونم ذكر كنم به پزشك متخص مراجعه كنيد!


کرختی انگشت کوچک

2:



چگونه ساعات خواب خود را تنظیم کنیم ؟!

3:

ممنون.


تریکومایکوزیس
ولي از دارو و قرص و اينا خيلي خيلي خيلي بدم مياد ...

-------------------

يك مقاله ديدم فرمودم اينجا هم باشه :


بسياري از امت در رشد موهاشان عجله دارند چون يا در آستانه ازدواج كردن هستند، يا قصد رفتن به مجلسي رسمي را دارند، يا در انتظار ملاقات همسرشان در آينده نزديكند، يا قسمتي از پوست سرشان ديده مي شود و مي خواهند جاي خالي بي مو در سر هر چه زودتر پر شود.


در خواست : اطلاعات در مورد سی تی اسکن
اونها خواستار توصيه اي اند كه چگونه موهاي كوتاهشان در چند هفته بلند شود.


دارویی برای ایجاد احساس سیری دروغین
اگرچه شبيه چنين مقالات و تبليغات و وب سايتهايي مبني بر بلند شدن اوني مو را مي بينيد ولي طبق نظر متخصصان چنين رشد اوني مو امكان ندارد.

منتظر معجزه نباشيد شرایط زيادي مي تواند باعث به حداكثر رساندن توانايي رشد موهاتان باشد اما بستگي به فاكتورهاي مختلفي دارد كه اونها نيز محدوديت هايي دارند.

در اين مقاله سعي شده نكاتي كه مي تواند براي شما در مورد افزايش سرعت رشد مو مفيد باشد تقديم گردد.
بهترين موقع براي بلند شدن مو شب هنگام هست كه بيشترين رشد مو را داريد.

ولي نه اونقدر كه وقتي از خواب بيدار شديد مو هاي شما يكي دو سانت رشد كرده باشد.
هستثنائات نادري وجود دارد، اما تحقيقات علمي نشان داده هست كه مايشان سر اغلب امت حداكثر 6 اينچ ( در حدود 15 سانتي متر) در سال رشد مي كند.

يكي از اين هستثنائات، شخصي به نام «كريستال گيل» هست كه بطور قابل توجهي نرخ رشد مايشانش از ميانگين افراد سريع تر هست.


موهاتان مرده هست ــ اجازه دهيد در آرامش هستراحت كند.
متأسفانه بسياري امت از اين موضوع بي خبرند مو مي تواند بطور فوق العاده اي مرتجع شود.

هر مو يكبار از ميان پوست ظاهر مي شود و امكان تجديد و ترميم كردن دوباره خود را ندارد.
تعداد هستاندارد مايشان سر افراد معمولي 100/000 تاست كه بطور ميانگين سرعت رشد فقط نيم اينچ (1.3 سانتي متر) در ماه هست.

از نظر وقتي اگر انتهاي مو رشد مستقيم رو به پاييني تا شانه داشته باشد، تقريباً 2 سال وقت لازم هست.

در اين باره فكر كنيد دو سال وقت طولاني هست تا مو روزانه در معرض هستهلاك محيطي، شستشو، خشك كردن، شانه زدن و هر فرايند شيميايي ديگري باشد! مو شبيه يك تكه ابريشم يا پارچه نرمي هست كه حتي اگر بهترين مراقبت ممكن را از موتان بكنيد باز هم سپس 2 سال رو به فرسودگي و كهنگي مي رود و در دوره رشد مو، بهم فشرده و پيچيده مي شود.
حداكثر دوره رشد مو
ايشانتامين ها و مواد معدني نقش مهمي در حفظ سلامتي مو ايفا مي كنند.

هر كمبود مواد مغذي مي تواند منجر به نازك شدن مو يا حتي طاسي كامل شود.
اين يك حقيقت ثابت شده هست كه تيروئيد كم كار مي تواند در نتيجه باعث فرفري شدن و شكنندگي مو شود در حالي كه در تيروئيد پركار، مو چرب و شل مي شود.
دليل اصلي باريك شدن مو نهايتاً به واقعيات بدنتان برمي گردد.

با بدن سالم و با تغذيه خوب، مو درخشان و باشكوهي خواهيد داشت.

اگر هر مشكلي از نظر سلامتي داريد يا هر كمبود غذايي را تحمل مي كنيد، موتان ممكن هست توقف رشد يا آسيب را نشان دهد.
اگر بدنتان در سلامت خوبي باشد، دوره رشد ژنتيكي مو مي تواند افزايش يابد.

در اين ميان خوردن تركيب مناسب اسيدهاي آمينه، ايشانتامينهاي B، همين طور B6، بيوتين، اينوزيتول و اسيد فوليك در برنامه مواد مكملي مهم هست.

كشف شده برخي مواد معدني شامل منيزيم، سولفور، سيليكا و رايشان در حفظ سلامتي مو مهم اند.


همينطور بتاكاروتن براي رشد مو بسيار مهم هست.

به خاطر اينكه به ايشانتامين A كه به عنوان يك نياز بدن هست تبديل مي شود، به ادامه رشد نرمال مو، رشد هستخوان، حفظ پوشش رشته هاي عصبي، همينطور به سلامتي پوست، مو و ناخن كمك مي كند.

بتاكاروتن در سبزيجات و ميوه هاي زرد و سبز يافت مي شود.
پروتئين مهم هست.
چون مو از پروتئين هست، غذايي كه پروتئين كمي دارد ممكن هست باعث نازك شدن مو يا تأخير در رشد مو شود.

اين حرف درست هست كه اگر غذاي با پروتئين كافي بخوريد در اغلب موارد پيامد اون بهبود رشد مو هست.
بعضي كارشناسان تغذيه پيشنهاد مي كنند بكارگيري رژيم غذايي جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه 2 قاشق سوپخوري از لسيتين دانه دانه شده، باعث افزايش رشد مو، هستحكام و زيبايي مو مي شود.
منابع غذايي خوب ديگر براي پروتئين شامل ماهي، تخم مرغ، انواع لوبيا و ماست هست.
پروتئين سبوس دار هم به تحريك رشد مو كمك مي كند.

يك مطالعه از نتايج سبوس در مو بيان مي كند كه سبوس به تنهايي باعث تقايشانت مو نمي شود اما سبب رشد اون مي شود.
موانع رشد
هسترس بيش از اندازه و بعضي داروها شناخته شده اند كه رشد مو را به تأخير مي اندازد.

اما اگر در واقعيات مصرف دارو هستيد طبق دستور پزشك بايد عمل كنيد و توجهي به آسيب مو نكنيد.
هشدار: هميشه قبل از اينكه هر نوع ايشانتامين، مواد معدني يا دستور گياهي از هر نوعي كه مي خواهد باشد را مصرف كنيد، با پزشكتان مشورت كنيد تا دخالتي در درماني كه شما تحت نظر هستيد، نداشته باشد.
بهر حال اگر تحت هسترس شديدي هستيد پزشك مي تواند در كاهش هسترس كمك كند، مي دانيد كه عبادت يا هستراحت راهي براي تقليل هر نوع هسترس مهم در زندگيتان هست.

مايشانتان عاشق زندگي بي هسترس براي شماست.

بخش ديگري از كمك به مو، هستراحت و خواب هست.

دريافته اند كه باعث رشد سريعتر مي شود، مو نياز به مقدار كافي خواب ( 7 تا 9 ساعت در شبانه روز ) دارد.
مكمل هاي رشد مو
تغذبه صحيح، ورزش، كاهش هسترس، هستراحت، حصول خواب زياد راهي براي به حداكثر رساندن توانايي رشد مو هست.

همين طور مي توانيد مكمل هاي خوب محتايشان ايشانتامين هاي ضروري و مواد معدني را بخوريد يا مي توانيد فرمول شخصي براي خود بسازيد.
ليست مكمل ها
شيوه زندگي خود را تغيير دهيد، هر روز مكمل هاي زير را بخوريد چون در افزايش رشد مو مؤثر هست:
  • ايشانتامين B كمپلكس ــ 50mg ايشانتامين هاي B مهم (شامل فوليت، بيوتين و اينوزيتول)
  • ايشانتامين B6 ــ 50mg
  • ايشانتامين C همراه بيوفلاونايشاندها ــ 1تا 2 گرم در روز
  • ايشانتامين E، به ميزان 400 تا 800 Iu
  • بتاكاروتن 10000 تا 15000 Iu در روز
  • توصيه در خوردن منيزيم، سولفور، رايشان (براي مصرف اين مواد حتماً با يك متخصص مشورت كنيد.)
  • سيليكا ــ 300mg در روز
  • انواع گياه گزنه 250mg سه بار در روز
  • روغن دانه كتان يك قرص
انواع رشد مو
بسياري از متخصصان رژيم غذايي زير را سفارش كرده اند كه بسته به نوع مراقبت از مو، بسيار مفيد هست.
1ــ سيگار كشيدن را ترك كنيد يا كمتر مصرف كنيد، نوشيدني هاي كافئين دار و كربنات دار (نوشابه هايي مانند كوكاكولا) بدن را ضعيف مي كنند و مانع حداكثر توانايي رشد مو مي شوند.
2ــ رژيم غذايي سالمي مصرف كنيد.

از غذاهايي كه قند و چربي بالايي دارند اجتناب كنيد.
3ــ از موتان مراقبت كنيد و از هر شانه و برس زدن يا دست كشيدن غير ضروري اجتناب كنيد.
4ــ از آب داغ، خشك كننده هاي خيلي گرم يا شكل دهنده هاي مو كه سبب هسترس مو مي شود خودداري كنيد.
5ــ هفته اي يكبار ماساژ پوست سر دهيد تا سلولهاي مو تحريك شوند.
6ــ يك سري درمانهاي مداوم روغن هاي گرم را اجرا کنيد تا از تيزشدن سر مو جلوگيري شود.
7ــ مرتباً مو را كوتاه كنيد تا موخوره (دو شاخه شدن انتهاي مو) زدوده شود و مو موقعيت رسيدگي و سالم شدن را پيدا كند.
8ــ هستراحت و خواب كافي به بدن اجازه مي دهد تا مو به خوبي رشد كند.



70 out of 100 based on 50 user ratings 1150 reviews

*